Spletna trgovina

  • Post author:
  • Post published:6 septembra, 2020

Trgovina, bodisi menjava, bodisi nakup in prodaja blaga in storitev, je bila razširjena že stoletja. Nihče ne more biti samozadosten. In to razkriva potrebo po povpraševanju in ponudbi blaga in storitev. Transakcije že stoletja potekajo po vsem svetu, lokalno in na različnih lokacijah. Sedaj zaradi napredovanja tehnologije in dostopa do interneta, se je razvila nova oblika prodaje blaga/storitev, ki jo imenujemo spletna trgovina. Vendar ne pozabite tudi, da so zakoni o zasebnosti podatkov po vsem svetu postali vse bolj strogi. Preden začnete s podjetjem z elektronskim poslovanjem, se morate zavedati vseh pravnih pravilnikov, ki jih zahteva vaše spletno mesto za e-poslovanje.

Kaj je e-poslovanje oziroma spletna trgovina?

Elektronsko poslovanje, znano tudi kot e-poslovanje ali elektronsko poslovanje, je preprosto prodaja in nakup storitev in blaga preko elektronskega medija, kot je internet. Vključuje tudi elektronski prenos podatkov in sredstev med dvema ali več strankami. Preprosto povedano, gre za spletno nakupovanje.

Elektronsko poslovanje se je začelo že v šestdesetih letih, ko so organizacije začele uporabljati elektronsko izmenjavo podatkov (EDI) za prenos dokumentov o svojem poslovanju naprej in nazaj. V devetdesetih letih so se pojavila podjetja za spletno nakupovanje, kar je danes precej pojav. Prvi nakup v spletu je bil CD znamke Sting, ki ga je ameriški prodajalec NetMarket prodal 11. avgusta 1994.

Postalo je tako priročno in enostavno, da lahko vsak kupi karkoli iz dnevne sobe z nekaj kliki. To se je bolj razvilo s pojavom pametnih telefonov, kjer lahko zdaj z brezžično napravo, povezano z internetom, kupujete od koder koli in kadar koli. Zdaj lahko v spletu iščete skoraj vse izdelke ali storitve, ne da bi morali hoditi od trgovine do trgovine.

Kaj  pomeni E-commerce spletna stran?

Spletna mesta za e-poslovanje so spletni portali, ki omogočajo spletne transakcije blaga in storitev s pomočjo prenosa informacij in sredstev prek interneta. V prvih dneh je bilo e-poslovanje delno izvedeno prek e-pošte in telefonskih klicev. Zdaj lahko z enim spletnim mestom na spletu izvedete vse, kar potrebuje transakcijo.

Vrste e-trgovin

Poznamo različne tipe e-trgovin, ki so glede na funkcijo, ki jo opravljajo različno označene ali omenjene:

  • Business-to-Business (B2B): elektronske transakcije blaga in storitev med podjetji. Primer: Podjetje prodaja izdelke SAS drugim podjetjem.
  • Business-to-Customers (B2C): elektronske transakcije blaga in storitev med podjetji in potrošniki. Primer: Novo majico kupite v spletni trgovini.
  • Customer-to-Customer (C2C): elektronske transakcije blaga in storitev med potrošniki, večinoma preko tretje osebe. Primer: Stari pametni telefon prodate na eBayu ali Olxu drugemu potrošniku.
  • Customer-to-Business (C2B): elektronske transakcije blaga in storitev, kjer posamezniki podjetjem ponujajo izdelke ali storitve. Primer: vplivnež na družbenih omrežjih v zameno za plačilo ponudi izpostavljenost svoji spletni publiki.

Zakonske zahteve za spletno mesto e-trgovine

Preden sploh zaženete spletno mesto za e-poslovanje, se morate prepričati, da je zakonsko skladna z zakoni o zasebnosti podatkov, ki veljajo za območje vašega občinstva. GDPR in CCPA sta prva pravila, ki neposredno vplivata na zbiranje, uporabo in shranjevanje podatkov v širokem obsegu.

Spodaj je nekaj pravilnikov, ki jih morate nastaviti na svojem spletnem mestu e-trgovine

  • Politika zasebnosti
  • Pogoji poslovanja
  • Omejitve odgovornosti (pkom)

To je le nekaj osnovnih pravil, ki jih morate jasno obvestiti o svojihovezane z vašim izdelkom, storitvijo, vsebino ali povezanim prihod obiskovalcih.

Vir: Link.

Če vas zanima še prispevek zakaj se odločiti za WordPressov-o platformo, stisnite na naslednjo povezavo: Link.