UI/UX oblikovalec

  • Post author:
  • Post published:21 septembra, 2020

UI/UX oblikovalec: kdo je, kaj počne in kdo ga potrebuje?

Z razvojem tehnologije so se razvili tudi novi, digitalni poklici – delovna mesta z “nenavadnimi” nazivi in zadolžitvami. Kdo je oblikovalec uporabniške izkušnje, kdo pa oblikovalec uporabniškega vmesnika? Kaj počneta in kdo ju potrebuje?

Kaj počne UI, kaj pa UX oblikovalec? 

Večina vmesnikov (user interface, UI) pri nas nastane brez UX-a (user experience), zato večina organizacij ne ve, kaj pri njihovi izkušnji deluje, kaj ne in zakaj. UX/User experience designer oz. oblikovalec uporabniške izkušnje je tisti, ki se poglobi v posel in v uporabnika ter konceptualno zastavi njegovo izkušnjo. Razišče motive, kontekst, pripravi “persone”, poteke interakcij, vmesnik testira in predlaga izboljšave. UI/User interface designer oz. oblikovalec uporabniškega vmesnika redkeje sreča uporabnika, medtem ko UX oblikovalec več svojega časa nameni delu z uporabniki (testiranje uporabnosti, intervjuji ipd.). UI in UX oblikovalec je lahko tudi ena oseba, ki se zaveda, v čem je dobra in v čem potrebuje pomoč drugih specialistov.

Kakšna podjetja potrebujejo tovrstna znanja?

Do nedavnega so UI/UX oblikovalce zaposlovale predvsem agencije, a situacija se spreminja. Organizacije, ki z internetom mislijo resno, so že spoznale, da potrebujejo lastno ekipo, ki ves čas oblikuje, razvija in testira nove rešitve. UI/UX oblikovalce danes zaposlujejo tudi banke, zavarovalnice, telekomunikacijska podjetja in tudi državne uprave, najboljše okolje za napredovanje v tem poklicu pa so verjetno tiste organizacije, ki so finančno odvisne od interneta in kjer je kultura podjetja od ustanoviteljev naprej izrazito osredotočena na uporabnika.

Kdo so ‘UX-arji’ v Sloveniji?

Formalnega izobraževanja pri nas ni. Obstaja nas par, ki o zadevi predavamo po različnih dogodkih in zasebnih šolah. Obstajajo Slovenci, ki so študirali Interaction design v tujini in tam ostali. Sicer pa ja: pogosto srečujem klasične grafične oblikovalce, ki zaupajo svojemu “občutku za uporabnika”, čeprav uporabnika še niso videli od blizu. Dopoldne delajo vmesnik, popoldne pa kreativo za obcestne plakate. Projekt se konča, ko naročnik “kupi” … Kaj točno se dogaja z uporabniki, kdo sploh so, jih manj zanima, naročniku pač niso prodali raziskovanja, niti ga ta ni kupoval … Verjetno kura-jajce problem. Čistokrvnih UX oblikovalcev v podjetjih ni veliko. Ponavadi gre za ljudi, ki UX vlogo izvajajo poleg vodenja projektov, produktnega vodenja, programiranja ali česa podobnega.

Kaj pomeni biti dober UI/UX oblikovalec?

V številnih podjetjih se pogovarjajo samo o prodajnih številkah. V tehnično-osredotočenih je fokus na funkcionalnostih in specifikacijah. V korporacijah so tema dneva ponavadi interna hierarhija in oddelčne pristojnosti … Dober UX-ar zna fokus organizacije vedno znova zasukati k uporabniku ter skozi delo dokazati, da se to še kako splača.

Vir: Povezava.

Vas zanima “Izdelava spletne strani s pomočjo Bootstrap-a”? Stisnite na to povezavo: Link.